اخبار

اولین نشست اعضای کارگروه توسعه کارآفرینی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

اولین نشست اعضای کارگروه توسعه کارآفرینی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

 

     به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی اولین نشست اعضای کارگروه توسعه کارآفرینی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف بررسی راهکارهای توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال مولد و حرکت به سمت تحقق اهداف سلامت از مسیر توسعه اشتغال و کارآفرینی در تاریخ سی ام آبانماه در معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

  این جلسه در راستای تحقق اهداف و برنامه های تبیین شده در تفاهم نامه چهار جانبه همکاری فی ما بین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بنیاد توسعه کارآفرینی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور نمایندگان مربوطه برگزار گردید.

دراین جلسه دکتر فیض اله منصوری معاونت اجتماعی دانشگاه با ابراز خرسندی از تشکیل این نشست به اهمیت برگزاری جلسات متناوب و مرتبط با حوزه توسعه کارآفرینی در چارچوب کارگروه و ضرورت اجرایی نمودن ایده ها و تصمیمات اتخاذ شده تاکید نمودند.

ایشان با اشاره به توانمندی مردم منطقه، به بهره گیری از استعدادهای بومی تاکید و بیان داشتند استان کرمانشاه با جاذبه های خاص گردشگری درچهارفصل سال پتانسیل بسیار بالایی در جذب گردشگر دارد و میتواند با آموزش و توانمندسازی جمعیت های هدف خصوصا در مناطق محروم و اشتغالزایی در ایجاد کسب وکارهای کوچک ، مشاغل خانگی و روستایی در توسعه کارآفرینی ورفع معضل بیکاری اقدامات موثری اتخاذ نماید لذا ضروریست با بهره گیری از این ظرفیتها در راه آبادی وسربلندی استان بکوشیم.

 دکتر منصوری در ادامه افزود کرمانشاه مهد تمدن است و پتانسیل ها و زیر ساخت های فرهنگی با قابلیت بهره برداری موثر را داراست که می تواند مورد استفاده بهینه قرار گیرد .

دکتر رضایی قائم مقام معاونت اجتماعی و مدیر اداره مولفه های اجتماعی موثر برسلامت نیز با اشاره به اینکه توسعه کارآفرینی سبب ارتقاء سطح سلامت جامعه می گردد عنوان نمودند که امروزه معتقدیم  تنها 25% از سلامت جامعه از طریق بهداشت و درمان قابل ارتقاء است و75% سلامت در حوزه های دیگری غیر از سلامت شکل می گیرد .

ایشان افزودند تمامی ساز وکارهایی که به ارتقای سلامت وتوانمندسازی افراد کمک می کند اگر در غالب خط سیر تعریف و مدیریت شود می تواند خروجی مناسبی بدهد که منجر به سلامت گردد .

مهندس سپیده دم عضو هیات مدیره بنیاد توسعه کارآفرینی وتعاون استان کرمانشاه نیز در این جلسه بیان داشتند بحث اشتغال یک معادله چند متغیره است و نیاز به تحلیل شرایط موجود و آسیب شناسی در این زمینه  دارد.

در این جلسه مطرح شد در ذیل کارگروه ها باید کارگروه های توانمند سازی ایجاد گردد که شرح وظایف استراتژی ها جدول زمانی و برنامه مربوطه را مشخص نماید همچنین نیاز به حضور رسانه ها در ابعاد رسانه های تاثیر گذار در کارآفرینی امری بسیار حیاتی به نظر می رسد.

در پایان دکتر خالدی دبیر کارگروه کارآفرینی ضمن ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده رئوس برنامه های پیش بینی شده راتشریح نمودند.

راه اندازی مرکز تجاری و پشتیبانی از تولیدات محلی اورامانات در شهرستان پاوه ، اختصاص مکانی به عنوان فضای مجازی در سامانه ZoZA ، افتتاح مرکز تجاری و پشتیبانی از تولیدات محلی اورامان در شهرستنان پاوه همچنین اختصاص مکانی به عنوان کارگروه توسعه کارآفرینی در حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی از مصوبات این جلسه بود.

رسانه جدید

 

۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید