اخبار

کارگاه آموزشی – توجیهی پیام گزاران سلامت استان برگزار شد

کارگاه آموزشی – توجیهی پیام گزاران سلامت استان برگزار شد

 

     به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی کارگاه آموزشی توجیهی پیام گزاران سلامت استان به همت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان با حضورنمایندگان و مشاوران سلامت دستگاههای اجرایی از   سازمانهای مختلف شنبه بیست و چهارم آذرماه در سالن توسعه مطالعات و آموزش  پزشکی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که با هدف توانمند سازی پیامگزاران سلامت یا مشاوران سلامت دستگاههای اجرایی استان و به منظور دستیابی بیشتر به درک زبان مشترک تشکیل شد دکتر رضایی مدیر مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت  به نمایندگی از معاون اجتماعی دانشگاه ضمن خیر مقدم به حضار وظایف و نقش های علمی و اجرایی پیامگزاران سلامت را عنوان کردند.

ایشان با اشاره به اینکه کار سلامت کار تخصصی است که نیازمند دانش، نگرش و مهارت می باشد گفتند توسعه نگاه سلامت محور در دستگاه ها با خود دستگاه تطبیق شده و با فرهنگ سازمانی آن پایداری بیشتری خواهد یافت .

وی در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف سلامت جسمی ، معنوی، اجتماعی و روانی شرح وظایف پیام گزاران سلامت در دستگاه ها را بیان کردند.

ایشان افزودند بیشترین سهم و نقش در سلامت جامعه را بعد از وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ، سازمان های صدا و سیما ، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی دارا هستند.

دکتر بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی  در ادامه با اشاره به همکاری بین بخشی و مشارکت مردم در مدیریت و توسعه سازمانی گفتند سلامت مردم مسئولیت اجتماعی هر سازمان و نهادی

 است ایشان هدف از کارگاه آموزشی توجیهی را افزایش  آگاهی های مرتبط برای پیامگزاران واقدامات عملیاتی مربوطه همچنین بحث وتبادل نظر  بین شرکت کنندگان در خصوص موضوعات سلامت محور عنوان کردند ویادآور شدند بایستی درک وزبان مشترک ایجاد شود وبه ارتقا سلامت کارکنان توجه ویژه شود.

این نشست با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان به پایان رسید.


۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید