اخبار

کمیته های اصلی کارگروه کاهش آسیب های روانی - اجتماعی در مناطق زلزله زده کرمانشاه در معاونت اجتماعی تعیین شد

کمیته های اصلی کارگروه کاهش آسیب های روانی - اجتماعی در مناطق زلزله زده کرمانشاه در معاونت اجتماعی تعیین شد
 

 

      به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی به دنبال تشکیل کارگروه کاهش آسیب های روانی  اجتماعی اداره سازمانهای مردم نهاد معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مناطق زلزله زده  متشکل از افراد متخصص در حوزه های مختلف جامعه شناسی، روانشناسی و صدور  ابلاغ اعضای مربوطه از سوی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دومین نشست این کارگروه بیست وپنجم آذر ماه سالجاری در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی برگزار گردید .

در ابتدا ضمن بحث ، تبادل نظر و ارائه گزارش توسط متخصصین حوزه اجتماعی ، روانشناسی و سمن های مقیم و فعال در مناطق زلزله زده سرپلذهاب، گیلانغرب ، قصر شیرین و ثلاث باباجانی  پنج کمیته اصلی با تعیین اعضا مربوطه تشکیل گردید که مسولیت اجرایی مصوبات را در کمیته مربوطه بر عهده گیرند .

بر اساس مصوبات این جلسه کمیته  آسیب شناسی اجتماعی مسئولیت انجام امور آسیب شناسی اجتماعی با داشتن دفتر دیده بانی در مناطق زلزله زده را عهده دار شدند  که ماحصل بررسی های این کمیته اطلاعات و مستندات  لازم جهت فعالیت سایر کمیته ها را فراهم سازد .

کمیته  سلامت روان و مداخلات روانشناختی  وظیفه هماهنگی جهت ارائه خدمات روانپزشکی و روانشناسی در مناطق زلزله زده با تمرکز بر نیروهای بومی و مقیم و همچنین توانمند سازی  نیروهای تخصصی از طریق  برگزاری

کارگاههای اموزشی را عهده دار شدند .

کمیته اشتغال و کار آفرینی از طریق جذب سرمایه گزاران وظیفه بررسی فرصتهای شغلی دارای قابلیت اجرا و تقویت فرهنگ کار  در مناطق زلزله زده در راستای اشتغالزایی جهت زلزله زدگان را بر عهده گرفتند.

کمیته کودک و خانواده که متشکل از مدیر صنف مهد کودکهای استان و دبیر کارگروه زنان و خانواده استانداری کرمانشاه و سایر فعالان این عرصه میباشند مسئولیت نیازسنجی و ارائه خدمات تخصصی حوزه کودک و خانواده را عهده دار شدند  پراکندگی جغرافیایی جمعیت متاثر از زلزله در حوزه زنان خانواده و کودک از اهم موارد مورد تاکید و نیاز به توجه ویژه در  این کمیته تخصصی بود .

کمیته آموزش، فرهنگ و اطلاع رسانی  با توجه به نیاز سایر کمیته ها و مخاطب شناسایی شده یاری گر سایر کمیته ها خواهد بود  تشخیص و تدارک موضوعات آموزشی انتخاب و دعوت مدرسین ارزیابی و اثر بخشی مداخلات

اموزشی از اصلی ترین موضوعات مطروحه در این کمیته بود .

لازم به ذکر است تمایل به  فعالیت داوطلبانه با تمرکز بر اصول انسانی نقطه عطف و تامل بر انگیز تمامی اعضا کارگروه جلسه یاد شده بود .


۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید