اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:خیران 130 میلیارد تومان به مناطق زلزله زده کمک کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:خیران 130 میلیارد تومان به مناطق زلزله زده کمک کردند
کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: خیران حوزه سلامت، 130 میلیارد تومان برای احداث 60 پروژه در مناطق زلزله زده کرمانشاه تفاهم کردند که 30 پروژه آن در سفر هفته گذشته وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی به استان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، محمود رضا مرادی روز دوشنبه در مراسم اهدای 2 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه دیالیز بانک پاسارگارد به مناطق زلزله زده که در بیمارستان طالقانی کرمانشاه برگزار شد، با قدردانی از تلاش خیران حوزه های مختلف در کمک به مناطق زلزله زده استان افزود: خیران نه تنها در حوزه سلامت بلکه در همه زمینه ها مانند احداث واحدهای مسکونی، مدرسه سازی و تهیه اقلام مورد نیاز مردم، در زلزله کرمانشاه مشارکت بی سابقه و بی نظیری داشتند.
او در ادامه از همت خیران حوزه سلامت نیز قدردانی کرد و اظهار داشت: خیران حوزه سلامت تاکنون 130 میلیارد تومان برای ساخت، نوسازی خانه های بهداشت، پایگاه سلامت و تجهیز و ساخت بیمارستان تفاهم کرده اند و با توجه به منابع محدود دولت کمک بی نظیری است.

** تمامی نیازهای استان کرمانشاه به دستگاه دیالیز تامین می شود
در ادامه این مراسم قائم مقام بانک پاسارگارد کمک کردن را یکی از وظایف اجتماعی این بانک برشمرد و گفت: بانک پاسارگارد اهدای 2 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه دیالیز برای مناطق زلزله زده کرمانشاه را تقبل و تفاهم کرده بود که امروز به این وعده خود عمل کرد.
ارسلان امیری افزود: با وجود مشکلاتی که برای خرید دستگاه های دیالیز از خارج از کشور وجود داشت، بانک پاسارگارد این 10 دستگاه را با سه میلیارد و 400 میلیون تومان تامین و امروز به دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تحویل داد.
امیری همچنین اظهار داشت: بانک پاسارگارد از همان روز نخست زلزله 7.3 ریشتری ، مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده کرمانشاه اختصاص داد و مبلغ 600 میلیون تومان نیز کارکنان این بانک در راستای کمک رسانی به مردم زلزله زده مشارکت داشته اند.
امیری همچنین، اهدای 10 هزار تخته پتو، 600 تخته چادر، کمک به برپایی بیمارستان صحرایی 20 تختخوابی ثلاث باباجانی، مشارکت در نوسازی سالن 196 متری و مدرسه 276 متری آموزش و پرورش شهر سرپل ذهاب را از دیگر اقدام های بانک پاسارگارد به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعلام کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه داران کرمانشاه در سطح کشور پراکنده شده اند، خواستار رایزنی و همت مسئولان استان برای جمع آوری و فراهم کردن زمینه های مناسب سرمایه گذاری آنها شد تا استان توسعه یابد و بر مشکل بیکاری فائق آید.
وی در پایان وعده داد: بانک پاسارگارد تمام نیازهای استان کرمانشاه به دستگاه دیالیز در سال آینده را تامین کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.


۱۱ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید