اخبار

اجرای طرح سند جامع سلامت در کرمانشاه

اجرای طرح سند جامع سلامت در کرمانشاه
مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای طرح سند جامع سلامت در کرمانشاه خبر داد.
 

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی دکتر حسین بیگلری در گفتگو با  خبرنگار مرصاد نیوز با بیان اینکه از سال گذشته طرح سند جامع سلامت استان کرمانشاه در راستای برنامه های کلان وزارت بهداشت در تمام استان های کشور آغاز شده است، اظهار داشت: استان کرمانشاه نیز جز سه استان پیشرو در انجام مراحل اولیه و ساختاری است.

وی با بیان اینکه این سندجامع اکنون به مرحله اجرایی در استان و شهرستان ها رسیده است، افزود: در سال اول اجرای سندجامع سلامت درصدد ارتقای سواد سلامت، افزایش تحرک بدنی وخودمراقبتی به عنوان راهکارهای تامین سلامت جامعه استان کرمانشاه با همکاری تمام سازمان های ذی ربط در امر سلامت نظیر استانداری با حمایت سازمان برنامه و بودجه توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستیم.

مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پروژه سند جامع سلامت برای ارتقای سطح سلامت مردم استان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی به تصویب رسیده است.

وی عنوان کرد: در این برنامه تمامی شاخص های مرتبط با سلامتی از مسائل جسمی و روحی افراد تحت بررسی قرار می گیرد و در یک برنامه ۵ ساله هرسال شاهد ارتقای شاخص های سلامت محور مردم استان خواهیم بود.

دکتر بیگلری با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در تامین سلامت خودشان حائز اهمین است، تصریح کرد: به طور جدی درصدد اجتماعی شدن سلامت و تحقق آن برای آحاد جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر هستیم.

وی افزود: سندجامع سلامت با مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی استان به عنوان عالی ترین شورای اداری به مرحله تحقق و اجرا خواهد رسید و سهم هرسازمان تعیین می شود.

مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سازمان های مربوط به این طرح شامل آموزش و پرورش، بهزیستی، جهادکشاورزی، دامپزشکی، آحاد مردم و سازمان های مردم نهاد، استاندارد و صدا و سیما است.

به گفته دکتر بیگلری، جامعه هدف سند جامع سلامت شامل تمام مردم ساکن نقاط شهری وروستایی، دولتی و غیردولتی، از نظر شاخص های جسمی و روانی، معنوی واجتماعی است و در این میان بر روی تامین تغذیه سالم دانش آموزان تا سالمندان تاکید ویژه می شود.


۱۱ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید