اخبار

کارگاه مشورتی - توجیهی به منظور تایید سند جامع سلامت استان با حضور ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد

کارگاه مشورتی - توجیهی به منظور تایید سند جامع سلامت استان با حضور ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد

 

  به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی  پیرو موضوع تدوین سند جامع سلامت استان در شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه که با ریاست استاندار، دبیری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و با مشارکت سایر مدیران ارشد استان تشکیل شد و بدنبال تصمیمات و بررسی های انجام شده مقرر گردید موضوع سند جامع سلامت در کمیته ای تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

به همین منظور جلسه بررسی این سند در کمیته ای با حضور دکتر حبیب اله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نمایندگان سازمان ها و ادارات در تاریخ هیجدهم دی ماه در معاونت اجتماعی برگزار شد .

در این نشست که با هدف بررسی بیشتر چهار چوب وشاکله اصلی سند جامع استان تشکیل شد دکتر رضایی مدیر مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت و قائم مقام معاونت اجتماعی با اشاره به اینکه سند جامع سلامت سند بالا دست کشوری است و دانشگاه علوم پزشکی ملزم به اجرای آن است گزارشی از روند استقرار نظامنامه جامع سلامت استان وصدور ابلاغ عضویت مدیران کل سازمان ها جهت  طراحی و تدوین تفاهم نامه استقرار و اجرای نظام نامه سازمانی مدیریت سلامت همه جانبه به منظور جلب همکاری ادارات و چارت اجرایی نظام نامه جامع سلامت استان را عنوان کردند.  

دکتر الماسی مجری برنامه سند جامع استان نیز در این جلسه با بیان اینکه این سند با هدف ارتقای عادلانه شاخص های سلامت توسط همه دستگاه ها و مردم زیر نظر استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان تدوین، تصویب و اجرا می شود گزارش مبسوطی در خصوص تشکیل کمیته های مربوطه وجلسات ونحوی گردآوری آمارها ارائه نمودند.

در ادامه دکترحبیب اله وفایی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در پروسه تدوین و طراحی سند جامع سلامت و تاکید بر اهمیت و لزوم انجام این طرح در خصوص لزوم همکاری همه جانبه کلیه سازمانهای  مرتبیط در طراحی الگویی نمونه که با داشتن استانداردهای لازم که قابلیت قرار گرفتن در رتبه های برتر کشوری را داشته باشند نکاتی را ذکر نمودند.

ضمنا مقرر گردید مجری تدوین سند جامع سلامت استان با همکاری تیم اداره برنامه ریزی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به اصلاح سند در قالب مشخص و با در نظر گرفتن شاخص های جمعیتی فعلی و آتی و همچنین افق چشم انداز طرح مذکور اقدام لازم را انجام داده تا سند مذکور واجد شرایط اسناد برنامه ای گردد.

یادآور می گردد با حمایت همه جانبه و دستور رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تیم همکار در سازمان برنامه ریزی تعیین و معرفی می گردند.

 


۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید