اخبار

رقیق کننده های طبیعی خون را بشناسید

رقیق کننده های طبیعی خون را بشناسید
چندین مواد طبیعی خانگی هستند که می‌توان از آنها به عنوان رقیق کننده خون استفاده کرد مانند ادویه هایی مثل زردچوبه و میوه هایی مانند آناناس.

به گزارش مفدا، رقیق کننده‌های خون طبیعی موادی هستند که توانایی لخته شدن خون را کاهش می‌دهند. لخته شدن خون (Thrombus) فرآیند ضروری است اما گاهی اوقات خون می‌تواند بسیار لخته شود و منجر به پیچیدگی‌هایی شود که به طور بالقوه خطرناک هستند.

افرادی که شرایط بیماری ویژه ای دارند، مانند نقص های مادرزادی قلبی، ممکن است به داروهای نیاز داشته باشند تا خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهند.لازم است قبل از امتحان این داروها با پزشک صحبت کنید چون ممکن است با داروهای تجویز شده تداخل داشته باشند.

لیست مواد غذایی و خوراکی های طبیعی برای درمان غلظت خون و رقیق کننده خون

۱. زردچوبه رقیق کننده خون

افراد مدت زیادی است از ادویه طلایی مشهور به زرد چوبه برای اهداف دارویی و غذایی استفاده می کنند. جز فعال در زردچوبه ، کورکومین است که خاصیت ضد التهابی و یا رقیق کنندگی ، ضد انعقادی دارد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد نشان می دهد که مصرف یک دز روزانه از زرد چوبه می تواند به افراد کمک کند تا وضعیت ضد انعقادی خون خود را حفظ کنند.افراد می توانند زرد چوبه را به غذاهای دیگر اضافه کنند و یا آن را با آب داغ مخلوط کنند تا چای آرامش بخش درست کنند.

۲. زنجبیل از رقیق کننده های خون

زنجبیل ادویه ضد التهابی دیگر است که باعث توقف لخته شدن خون می شود. آن شامل اسید طبیعی به نام سالیسیلیک (Salicylic acid) است. آسپرین مشتق از سالیسیلیک و رقیق کننده خون قوی است.

برای به دست آوردن اثرات ضد انعقادی سالیسیلیک طبیعی، ممکن است افراد بخواهند از زنجبیل تازه یا خشک به طور منظم در پخت، و آب میوه استفاده کنند.با این حال، بعید است که سالیسیلیک طبیعی به اندازه داروهای کاهش خون موثر باشند.

تجزیه و تحلیل سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که اثرات زنجبیل بر لخته شدن خون مشخص نیست. این نشان می دهد که تحقیقات بیشتری برای درک ویژگی های بالقوه رقیق شدن خون با زنجبیل به طور کامل مورد نیاز است.

۳. تاثیر فلفل قرمز در غذای رقیق کننده خون

فلفل قرمز سالیسیلیک بالایی دارد و می تواند به عنوان عامل قوی - رقیق شدن خون عمل کند.فلفل قرمز خیلی تند است و بسیاری از مردم فقط می توانند آن را با مقادیر کم تحمل کنند.کپسول حاوی فلفل قرمز در فروشگاه های غذاهای سالم و آنلاین موجود هستند. فواید دیگر این ادویه کاهش فشار خون، افزایش گردش خون و کاهش درد است.

۴. رقیق کننده خون و ویتامین E

ویتامین ایی به روش های مختلف لخته شدن خون را کاهش می دهد. این اثرات به میزان ویتامین ای که فرد می خورد، بستگی دارد. موسسات ملی وزارت امور رژیمی نشان می دهند که افرادی که داروهای رقیق کننده مصرف می کنند باید از مصرف مقادیر زیادی ویتامین ایی اجتناب کنند.

مشخص نیست که ویتامین ایی چقدر خون را رقیق می کند، اگرچه احتمال دارد که مردم بیش از ۴۰۰ واحد بین المللی (IU)را در روز بخورند. برای مثال، مصرف بالای ویتامین ایی به طور مثال، بالای ۱۵۰۰ روزانه، بلند مدت، ممکن است اثرات منفی داشته باشد.

ممکن است راه سالم تر جذب ویتامین ایی از غذاها به جای مکمل های غذایی باشد. غذاهایی که شامل ویتامین ایی هستند شامل:

    بادام
    روغن پونه کوهی
    روغن آفتابگردان
    تخم گل آفتابگردان
    روغن گندم
    غلات


۵. سیر رقیق کننده خون در طب سنتی

سیر علاوه بر مزه مطلوب آن در غذا و پخت وپز، آنتی بیوتیک طبیعی و خواص ضد میکروبی دارد.برخی از تحقیقات گزارش می دهند که پودر سیر بی بو فعالیت ضد انعقاد را نشان می دهد.

عامل ضد انعقاد ماده ای است که شکل گیری لخته خون را کاهش می دهد.بررسی دیگر چندین مطالعه در سیر حاکی از آن است که این مطالعه ممکن است خون را رقیق کند، اگرچه این اثرات کم و کوتاه مدت دارد.

با این وجود، آکادمی پزشکان خانواده آمریکا (AAFP) توصیه می کند که افراد دوزهای بالای سیر را ۷ تا ۱۰ روز قبل از جراحی برنامه ریزی شده به خاطر خواص ضد انعقاد متوقف کنند.

۶. رقیق کننده های خون و تاثیرات دارچین

دارچین حاوی کومارین، یک عامل قوی در رقیق شدن خون است. وارفارین رایج ترین مواد مورد استفاده در رقیق شدن خون است، که از کومارین مشتق شده است.دارچین چینی حاوی مقدار بسیار بالاتری کومارین نسبت به دارچین سیلان است.

با این حال، مصرف دارچین در دراز مدت می تواند باعث آسیب کبد شود.ممکن است بهتر باشد مقدار کمی دارچین به رژیم غذایی اضافه شود و علاوه بر آن از داروهای طبیعی دیگر نیز استفاده کنید.

۷. جینکو بیلو از رقیق کننده های خون

متخصصان پزشک سنتی چینی هزاران سال از برگ های درخت جینکو بیلو استفاده کرده اند. جینکو بیلو نیز یک مکمل بسیار معروف در ایالات متحده و اروپا است. مردم آن را برای اختلالات خونی، مشکلات حافظه و انرژی کم استفاده می کنند.

براساس برخی منابع، جینکو خون را رقیق می کند و اثرات مثبتی دارد. این به این معنی است که ممکن است لخته های خونی را حل کند.

مطالعات نشان داده این گیاه مثل استرپتوکیناز در رقیق کردن خون عمل می کند با این حال، این تحقیق در آزمایشگاه انجام شد و هنوز روی مردم یا حیوانات انجام نشده است . تحقیقات بیشتر برای این است که ببینیم آیا اثرات مشابهی در بدن انسان دارد یا نه.

۸. عصاره دانه انگور رقیق کننده خون

شواهدی وجود دارد که نشان می دهند عصاره دانه انگور ممکن است دارای مزایای بالقوه متعددی برای بیماری های قلبی و خون باشد.آن حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است از رگ های خونی محافظت کرده و از فشار خون بالا جلوگیری کند.

عصاره دانه انگور نیز ممکن است به عنوان رقیق کننده خون طبیعی عمل کند. به دلیل این اثرات، مرکز ملی بهداشت مکمل پیشنهاد می کند که افراد مبتلا به اختلالات خونی، افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند و افرادی که می خواهند عمل جراحی داشته باشند، نباید عصاره دانه انگور را بخورند.

۹. دونگ کوئی رقیق کننده خون

یک گیاه سنتی چینی است که باعث کاهش لخته خون می شود.مطالعات بر روی حیوانات گزارش می دهند که دونگ کوئی به طور قابل توجهی طول زمان در لخته خون را افزایش می دهند.

این اثر ممکن است ناشی از دونگ کوئی کومارین باشد، همان ماده ای که دارچین را به چنین ضد انعقاد قوی تبدیل می کند.دونگ کوئی خورده می شود و می تواند به عنوان چای یا سوپ گیاهی مصرف شود.

۱۰. رقیق کننده خون و بابونه گاوی

بابونه گاوی یک گیاه دارویی است که از خانواده گل مروارید یا کاسنی سرچشمه می گیرد.افراد مبتلا به میگرن، اختلالات گوارشی و تب آن را مصرف می کنند.

بابونه گاوی ممکن است به عنوان رقیق کننده خون با مهار فعالیت پلاکت ها و جلوگیری از لخته شدن خون عمل کند. بابونه در قالب مایع یا کپسول موجود است.

۱۱. بروملین رقیق کننده خون

 بروملین آنزیمی است که از آناناس بدست می آید ممکن است درمانی موثر برای بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون بالا باشد.

تحقیقات نشان می دهند که بروملین می توانند خون را رقیق، لخته های خونی را تجزیه کنند و تشکیل لخته را کاهش دهند. این آنزیم همچنین خواص ضد التهابی دارد.بروملین به شکل مکمل از فروشگاه های دارویی و داروخانه ها در دسترس است.

بعد از معرفی این مواد غذایی رقیق کننده خون در بخش سلامت نمناک یک سری خوراکی های طبیعی دیگری را در سه دسته گیاهان ، میوه ها و مغزها که به جای آسپرین می تواند غلظت خون را کاهش دهد معرفی خواهیم کرد.

گیاهان و ادویه های سرشار از سالیسیلات و رقیق کننده خون

    پودر کاری
    پیاز
    روغن زیتون
    پودر فلفل قرمز
    شوید
    آویشن
    کلم بروکلی
    مرزنگوش
    زردچوبه
    شیرین بیان
    کلم
    نعناع
    سیر
    گل کلم
    کاهو

چای های رقیق کننده خون

چای کوهی:چای کوهی باعث رقیق شدن خون می شود پس توجه داشته باشید که در صورت مصرف با برخی داروها در حد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می شود.

چای سبز:‎ چای سبز غلظت خون را ‏رقیق ‏و ثابت نگه می دارد و دعروق باز و جریان گردش خون منظم می شود‎.

میوه های سرشار از سالیسیلات برای رقیق شدن خون و کاهش غلظت خون:

    گیلاس
    آلو
    زغال اخته
    انگور و کشمش
    توت فرنگی
    نارنگی و پرتقال


مغزهایی عالی و رقیق کننده خون

مغزها مثل همیشه مفید هستند و این بار برای درمان غلظت خون.

اسید چرب امگا ۳ (Omega-۳ fatty acid) موجود در ماهی چرب و ویتامین E رقیق کننده طبیعی خون است که منابع خوب ویتامین E عبارتند از:بادام درختی ، گردو ، فندق ، بادام زمینی ، پسته ، روغن های ذرت بادام زمینی ، آفتاب گردان ، کنجد و نخل

حبوباتی چون: نخود ، عدس ، برنج ، گندم ، لوبیا ، جو

۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید