اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : هزینه برای درختکاری سرمایه گذاری است/ ایجاد بیمارستان سبز در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : هزینه برای درختکاری سرمایه گذاری است/ ایجاد بیمارستان سبز در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نقش درخت و درختکاری را در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر دانست و گفت: هر هزینه در این راه سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دکتر محمودرضا مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم چهلمین جشن درختکاری در چهلمین سالگرد انقلاب که با حضور مسؤولان مربوطه و دوستداران و همیاران طبیعت در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا(ع) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حفظ محیط زیست در سلامتی آب، خاک، زیست محیطی، زمین شناسی و... اهمیت فراوانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اهمیت مسائل بیرونی بر سلامت انسان اشاره کرد و با ذکر مثالی، ادامه داد: 2 نفر با یک ژن مشترک در 2 مکان مختلف و 2 تغذیه متفاوت زندگی کنند، بروز و شروع بیماری در آن‌ها متفاوت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نقش درخت و درختکاری را در کاهش آلودگی هوا سالم بسیار موثر دانست و گفت: هر هزینه در این راه سرمایه‌گذاری است.

دکتر مرادی تاکید کرد: یکی از فوائد درختکاری کاهش استرس است که بار بیماری‌ها را کم می‌کند؛ ثابت شده اگر در مواقع استرس و ناراحتی به باغ فضای سبز برویم تا حد زیادی استرس ما کم می‌شود.

وی در ادامه از احداث 30 هکتار زمین اختصاص داده شده برای منابع طبیعی در محوطه (محیط پشت) بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و افزود: اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ایجاد بیمارستان سبز است که کارهای خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

گفتنی است، در پایان مراسم چهلمین جشن درختکاری در چهلمین سالگرد انقلاب، مراسم روز درختکاری با غرس 2 هزار و 500 اصله نهال در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به همراه دانش‌آموزان دختر و پسر و همچنین جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

 

501

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید