اخبار

شروع دیرهنگام روند درمان عامل فوت ۲ شهروند کرمانشاهی بود

شروع دیرهنگام روند درمان عامل فوت ۲ شهروند کرمانشاهی بود

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به فوت ۲ شهروند کرمانشاهی مبتلا به آنفلوانزای انسانی، گفت: متوفیان زمینه بیماری‌های قلبی و نارسایی کلیه داشتند و جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شدند که باید به موقع برای درمان بیماری به پزشک مراجعه می‌کردند که مراجعه نکردن به موقع باعث فوت آنها شده است.

دکتر ابراهیم شکیبا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از متوفیان سابقه بیماری قلبی داشت و عمل جراحی قلب باز نیز انجام داده بود و یکی دیگر از متوفیان هم بیماری نارسایی کلیوی داشت.

او با بیان اینکه این افراد بالای ۷۰ سال سن داشتند و جزو گروه بیماران پرخطر بودند، گفت: این افراد به آنفلوانزای نوع انسانی مبتلا شده بودند و به دلیل اینکه دیر به پزشک مراجعه کردند و درمان را نیز دیر شروع کردند، فوت نمودند.

وی یادآوری کرد که اگر این افراد به موقع برای درمان مراجعه می‌کردند و روند درمان را زیرنظر پزشک پیگیری می‌کردند، فوت نمی‌کردند.

او بابیان اینکه بیماری آنفلوانزا اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد، توضیح داد: این بیماری در فصل سرما هرساله وجود داشته و خواهد داشت و طبیعیت این فصل هم همین است اما امسال به دلیل ورود زودتر سرما به استان نسبت به سنوات قبل این بیماری زودتر شروع شده است.

آنفلوانزای موجود در استان از نوع انسانی است

رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه این گفت و گو گفت: آنفلوانزای موجود در استان از نوع انسانی است و به هیچ وجه آنفلولانزای خوکی و پرندگان در استان نداریم.

دکتر شکیبا، آنفلوانزای انسانی را از نوع ویروسی دانست و با بیان اینکه این بیماری خود به خود نیز بهبود می‌یابد، افزود: استراحت کردن، نوشیدن مایعات و غذاهای گرم در تسریع بهبود بیماری موثر است.

وی یادآوری کرد که داروی ضد ویروس اکنون در داروخانه‌های استان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اما در ادامه به بیماران پرخطر از جمله زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های قلبی و نارسایی کلیوی، سرطان و همچنین سالمندان و کودکان توصیه کرد در صورت ابتلا به آنفولانزا حتما به پزشک مراجعه کنند.

دکتر شکیبا، تاکید کرد که این افراد باید حتما زیرنظر پزشک و با توصیه او اقدام به مصرف دارو کنند و از مصرف خودسرانه دارو حتما خودداری کنند.

دست دادن و روبوسی ممنوع

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم را مهمترین عامل در جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری آنفلوانزا دانست و به مردم توصیه کرد از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و دست‌ها را به صورت مرتب با آب و صابون بشورند.

دکتر شکیبا، همچنین از مردم خواست در اماکن عمومی هنگام عطسه و سرفه کردن با دستمال جلو دهان خود را بگیرند.

او از والدین و مسوُولان مدارس نیز خواست در صورت ابتلای دانش‌آموزی به بیماری آنفلوانزا اجازه دهند در منزل استراحت کند تا بهبود یابد چرا که حضورش در مدرسه باعث انتشار ویروس و ابتلای سایر دانش‌آموزان می‌شود.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

آنفلوانزا سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و این بیماری را باید به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

آنفلوانزا را یک بیماری واگیر شدید معرفی می‌کنند که از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می‌شود.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

۶ آذر ۱۳۹۸ ۲۰:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید