اخبار

از طرح یاری‌گران زندگی رونمایی شد

از طرح یاری‌گران زندگی رونمایی شد

رونمایی از طرح یاری‌گران زندگی با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه انجام شد.

هدف از این طرح بکارگیری همیاران دوره دیده پیشگیری از اعتیاد از بین آموزگاران ودبیران استان به منظور دسترسی مطلوب جامعه دانش آموزان و والدین و سایر کارکنان آن حوزه به معلمان بوده است.

در این نشست  به نقش اقدامات پیشگیری آموزشی واهمیت فرهنگ سازی در خصوص کاهش از آسیب های اجتماعی خصوصا در گروه سنی دانش آموزان وجوانان پرداخته شد.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از این طرح که با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استانی، یازدهم آذر ماه جاری در تالار شهید مفتح کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه ایده آل، موفق و تاثیرگذار داشته باشیم، باید روی  آموزش و پرورش کارکنیم.

یزدان پناه با اشاره به توانمندسازی ۶۶۷ نفر از فرهنگیان استان در طرح یاری‌گران زندگی، گفت: ۴۶۵ نفر از این فرهنگیان در مقطع ابتدایی، ۱۱۷ نفر در متوسطه اول و ۸۵ نفر در متوسطه دوم در این طرح شرکت کرده اند.

وی ترویج پیام‌های فرهنگی در جامعه را از اهداف اجرای طرح یاری‌گران زندگی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش مشکلات حوزه آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.
وی با بیان این‌که در حوزه آسیب های اجتماعی امر پیشگیری در اولویت است، گفت:  اگر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خوب کار کنیم، خیلی از مشکلات پیش نمی‌آید.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: کار کردن در حوزه آموزش و پرورش بسیار سخت و در عین حال تاثیرگذار بوده و نیاز به هزینه کردن و سرمایه‌گذاری و همراهی دستگاه‌های مختلف دارد.

با توجه به حضور همیشگی معلمان و دسترسی  مردم به این عزیزان در اقصی نقاط کشور با آموزش آنها می توان در راستای کاهش آسیب و پیشگیری از اعتیاد در دانش آموزان قدمهای موثری برداشت.

همچنین مقرر شد دانش آموزان ، والدین آن ها و کارکنان درزمینه پیشگیری از اعتیاد توانمند شوند.

در این جلسه نمایندگانی از دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی  به نمایندگی از طرف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حضور داشتند و ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری  و ارائه آموزش تخصصی تر از این رخداد با ارزش استقبال وحمایت نمودند.

 

 

۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید