اخبار

دومین مجمع سلامت شهرستان صحنه (کرمانشاه ) برگزار شد

دومین مجمع سلامت شهرستان صحنه (کرمانشاه ) برگزار شد

 

     دومین مجمع سلامت شهرستان صحنه (کرمانشاه)، توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، با پیگیری کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی، در این مجمع دکتر رحیمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، با بیان این‌که هدف از تشکیل خانه مشارکت و کانون سلامت محلات این است که صرفا به موضوع سلامت و بهداشت یک دیدگاه کارشناسانه نداشته باشیم، گفت: می‌خواهیم مردم با بیان و زبان خود معضلات را عنوان کنند و به مسئولین ذی‌ربط انتقال دهند.

فرماندار صحنه نیز در این نشست گفت: سلامت و بهداشت جزو مباحث بسیار حائز اهمیت برای جامعه است، چرا که جامعه‌ای که سالم نباشد نمی‌تواند به توسعه و بالندگی دست یابد و به ترقی و رشد برسد.

در ادامه دکتر سمیعی، رئیس اداره توسعه پایدار کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه، گفت: حاکمیت چگونگی تعامل سازمان‌های دولتی وغیر‌دولتی با مردم، جهت تصمیم‌گیری برای حل مشکلات و رفع نیازهای  مردم است که سه مولفه توزیع عادلانه منابع، توسعه مردم‌‎سالاری و توسعه ارزش‌های مشترک را دارد.

سمیعی گفت: هیچ دستگاهی نمی‌تواند به‌تنهایی پاسخگوی همه نیازها باشد و اگر بخواهیم همه نیازهای اجتماعی را پاسخگو باشیم بایستی فرابخشی عمل کنیم. هر سازمان  برای پاسخگویی به نیازها باید تحقیق و بررسی وضعیت موجود، آموزش و مداخلات اجرایی را انجام دهد. 

وی افزود: لازم است دیدگاه‌های مردمی را مدنظر قرار دهیم. مردم باید مشکلات را عنوان و اولویت‌بندی کنند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی، جهت حل معضلات اقدام شود؛ چرا که حل معضلات توسط مردم آنها را مطالبه‌گر و توانمند می‌کند.

 در ادامه روشنک خزایی، دبیر کانون سلامت محله شهرک بسیج، معضلات و مشکلات محله را عنوان کرد. وی به وجود دست‌اندازها در سطح محله، نیاز به فاضلاب‌کشی جهت جمع‌آوری آب‌های روان در کوچه‌ها، احداث  پارک خاص بانوان، ساماندهی سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها، کمبود سطل زباله، افزایش گشت‌های نیروی انتظامی، به‌خصوص در زمان تعطیلی مداریس دخترانه، مقابله با عرضه سیگار در پارک و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در زمین‌های خالی اشاره کرد.

سپس رضایی، دبیر کانون سلامت محله جواد‌آباد، مشکلات محله را شامل عدم وجود ایستگاه تاکسی در محله  جواد‌آباد، نیاز به احداث بازار روز در محله، وجود سگ‌های ولگرد در محله، که از کوچ عشایر

باقی می‌ماند، نیاز به آموزش، جهت ارتقای فرهنگ و همچنین نصب وسایل ورزشی در پارک محله عنوان کرد.

در ادامه نوری، رئیس خانه مشارکت مردم، مواردی از مشکلات را که پیگیری و منجر به نتیجه شد، عنوان کرد.

در خاتمه  دکتر مولا‌داد حسینی، رئیس خانه مشارکت مردم، نیز گفت: حضور صاحبان اندیشه، فعالان اجتماعی و توده مردم در این مجامع ضروری است. ما نیازمند حضور افراد مطالبه‌گر در این مجامع هستیم و اگر بخواهیم در مسیر توسعه‌یافتگی حرکت کنیم مردم نیز باید پای‌ کار بیایند و در این زمینه مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: هدف اصلی از خانه مشارکت این است که مردم دست به دست هم دهند و کانون‌های سلامت افزایش یابد تا بتوانیم به اهداف عالی و ارتقای سلامت دست یابیم.

در این نشست مصوب شد در جهت رفع معضل سگ‌های ولگرد تمهیداتی انجام گیرد؛ نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر جمع‌آوری شود؛ با نگهداری دام وطیور در سطح شهر، با همکاری سایر سازمان‌های ذی‌ربط، مقابله شود و وسایل  ورزشی، جهت پارک محله جواد‌آباد، تا پایان سال تجهیز شود.


۱۱ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید