اخبار

رسانه ها هم مانند کادر بهداشتی - درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند

رسانه ها هم مانند کادر بهداشتی - درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند
 
  دکتر رامین رضایی رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه زنده رادیویی راه تندرستی به مناسبت هفتمین روز هفته سلامت با عنوان روز رسانه و نقش آن در مقابله با کروناویروس گفت : ارزیابی ما در برخورد با بیماری عالم گیر کرونا  این است که رسانه ها هم مانند کادر بهداشتی - درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

 

 با توجه به اینکه امروز این جریان فراگیر رسانه‌ای، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی حضور پررنگ و چشمگیری داشته‌اند، باید از قابلیت فراوان آنها و بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری رسانه استفاده کنیم تا در مقابله با بحران کرونا موفق باشیم.
 وی در خصوص چگونگی پیگیری اخبار گفت: بیماری عالم گیر عفونی و ویروسی کرونا از نظر فراوانی ،گستردگی و کشندگی چهره جدیدی را به بشر نشان داد و مقابله با آن سخت تر و چالش های خود خاص خود را دارد .
 دکتر رضایی افزود رسانه‌ها دو نقش عمده دارند یکی آگاهی‌بخشی به جامعه و دیگری اطلاع‌رسانی خبری به مردم، چراکه رسانه از مولفه های پرقدرت دولتها و حکومتها است به همین دلیل در مقابله با بحران ها و شایعات، اخبار کذب و آموزش های غیر اصولی استفاده از رسانه باید با هنرمندی خاصی صورت گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد رسانه غیر از آگاهی بخشی باعث ایجاد تغییرات در زندگی مردم می شود و می تواند جامعه را برای مقابله با بحران ها هدایت کند، در ضمن  باعث توصیه و عمل به مسئولیت های اجتماعی در مردم خواهد شد  و دستورات ونهادهای موثر و سیاستگزاران سلامت  راتبدیل به هنجارهای اجتماعی می کند.
 
امسال با پویش در خانه بمانیم و ارائه اصول بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی رسانه نقش مهمی داشته است.
 بنابراین لازم است اصحاب رسانه ( کاربران) آشنایی درخصوص چگونگی بهره‌برداری اصولی ،واقعی ،موثر و موفق از رسانه ها را داشته باشند.
وی گفت بحث رسانه در تمامی دنیا و کشور ما نیازمند سرمایه‌گذاری و تربیت است .
مهمترین ویژگی رسانه این است که از مراجع مستند ارائه گزارش و آمار داشته باشد انتخاب مرجع مستند آرامش بخش است و از بمباران اطلاعاتی در زمان بحران و استرس  اجتماعی روانی مردم پیشگیری می‌کند.
اینکه یک رسانه مردم را به نظارت اجتماعی تشویق کنندو رفتار سازی اجتماعی انجام دهد و آموزش در شرایط همه گیری یک بیماری ارائه دهد و افراد جامعه را هدایت کنند که جامعه آرامش را داشته باشند جزو ویژگی‌های رسانه خواهد بود و البته رسانه ها تاکنون قطعاً موثر عمل کردند و هماهنگی را به طور قابل قبولی داشته اند.

و درادامه از زحمات اصحاب رسانه و دست اندرکاران خانه مشارکت در سطح شهرستان در استان قدردانی گردید.

 

 

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید