اخبار

همه ما باید رفتار مسئولانه برای حفظ سلامت جامعه داشته باشیم.

همه ما باید رفتار مسئولانه برای حفظ سلامت جامعه داشته باشیم.
 
     دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در برنامه رادیویی راه تندرستی سی و یکم خرداد ماه گفت : متاسفانه به دلیل افزایش ابتلاء بیماران به ویروس کرونا از اواسط هفته گذشته ستاد مدیریت کرونا  ، وضعیت کرمانشاه را قرمز اعلام کرده است  که علت آن حفظ هرچه بیشتر سلامت مردم می باشد.
دکتر بیگلری گفت: رفتار مسئولانه  ما و فرهنگ سازی اجتماعی همه می تواند باعث کنترل بیماری میشود .
وی  افزود این بیماری تبدیل به یک بیماری مزمن شده است و باید رفتار های مناسب بهداشتی با این بیماری بیشتر و بهتر توسط مردم رعایت شود ، چراکه بیماری در جامعه گردش پیدا کرده و لزوم هشدارهای بیشتر به مردم می تواند مثمر ثمر واقع شود .
بعضی از رفتارها کادر بهداشتی - درمانی را خسته و تعدادی از آنها حتی مبتلا به بیماری کرونا ویروس شده اند به واسطه اینکه کمرنگ شدن مراعات بهداشتی باعث شده ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم در حال حاضر نکات بهداشتی را رعایت کنند .
وی تاکید کرد از حضور در مکان های مخاطره آمیز شامل اماکن شلوغ و با تهویه نامناسب، مراسم عزا و عروسی پرهیز شود ،  همه ما باید رفتار  مسئولانه برای حفظ سلامت جامعه داشته باشیم.
دکتر بیگلری در ادامه گفت  به افرادی که مشکوک به بیماری کرونا ویروس هستند توصیه می شود حتی المقدور از حضور دراماکن متجمع خودداری کنند، حتما ماسک بزنند و مکرر دست ها را با آب و صابون شستشو دهند و به مراکز ۱۶ساعته که از طرف مرکز بهداشت معرفی شده اند مراجعه نمایند ، مرکز ثامن الائمه واقع در انتهای مسکن ، پایگاه مستقر در شهرک امام ، مرکز جعفرآباد و مرکز سینا در جاده کمربندی آماده ارائه خدمت تست در حد توان برای کسانی که دارای علائم خطر بیماری هستند می باشند.

 

 در وضعیت قرمز محدودیت‌های برگزاری مراسم در تالار های عزا و عروسی ، محدودیت های اعمال شده اصناف و محدودیت های مسافرتی در استان اعمال شده است اما نیازمند مراعات هر چه بیشتر مردم در مجامع عمومی هستیم .
وی گفت در هر مراسم عزاو عروسی تا ۵۰ نفر امکان ابتلا به بیماری کرونا ویروس وجود دارد.
وی در خاتمه توصیه کرد کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، سالمندان و دارای بیماران زمینه ای حتی المقدور از حضور در فضاهای محصور با تهویه نامناسب خودداری کند و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و کاهش مدت گفتگو با دیگران و رعایت بهداشت فردی برای این افراد توصیه می شود.

 

 

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید