اخبار

همه افراد نیاز به تلقیح واکسن آنفلوانزا ندارند

همه افراد نیاز به تلقیح واکسن آنفلوانزا ندارند
 
دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه زنده تلویزیونی استودیو سلامت گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه و البته در کل کشور مجدداً به حالت قرمز و حالت بحرانی برگشته است .دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان دیده‌بان سلامت جامعه این رسالت را بر عهده دارد که هر موقع جان مردم از نظر سلامت در خطر باشد، موضوع را بطور جدی و شفاف بطور مستمر با مردم مطرح کند.
 
لازم است مرتباً اهمیت موضوع بیماری کرونا تکرار شود چرا که در گذشت زمان هرگونه سهل انگاری و بی توجهی با موضوع تهدید عمومی سلامت، خطر مرگ افراد و اطرافیان همراه خواهد شد .
 
وی تاکید کرد بالاترین ریسک احتمال انتقال بیماری کرونا ویروس از طریق قطرات تنفسی است به همین دلیل ماسک بهترین وسیله دفاعی ما در مقابل انتشار کرونا ویروس محسوب می‌شود.
 
شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی بین افراد از اصول مهم پیشگیری بعدی هستند.در مکانهای عمومی همه بایستی از ماسک استفاده کنند به خصوص در مراکز تجمعی و با تهویه کم استفاده از ماسک ضروری تر  است.
 
وی افزود افرادی که بیمار هستند در مکانهای عمومی حضور پیدا نکنند. ماسک هایی که بتواند جلوی پرتاب قطرات دستگاه تنفسی را بگیرد برای استفاده مناسب می باشند.
 
بی ‌پروایی و عدم استفاده از ماسک در مکانهای عمومی نوعی بی احترامی به حقوق سلامت اجتماعی دیگران است. 
 
امسال تحت تاثیر بیماری کرونا ،  حساسیت‌ها نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا زیادتر شده است. بایستی بدانیم که همه افراد نیاز به تلقیح واکسن آنفلوانزا ندارند. 
 
دکتر بیگلری افزود گروههای‌ پرخطر نظیر  سالمندان عزیز، کسانی که دچار بیماری‌های زمینه ایی جدی نظیر بیماری‌های مزمن قلبی عروقی، ریوی، کلیوی ، مادران باردار، کودکان و افراد دچار نقص سیستم ایمنی هستند، و همچنین کادر زحمتکش بهداشت و درمان در خط اول مقابله با بیماری‌ ، نیاز ضروری به استفاده از واکسن آنفولانزا دارند.
 
نکته مهم در مورد واکسن آنفولانزا این است که در پیشگیری از کرونا ویروس هیچگونه تاثیری نداردواکسن هر سال مختص به همان سال است.
 
بایستی از انجام خریدها، سفرها و ترددهای غیرضروری، حضور در امکان شلوغ نظیر پاساژها و انجام اعمال جراحی زیبایی در این شرایط بحرانی اجتناب شود.
 
وی در خاتمه گفت به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی وظیفه تاکید بر ارتقا سطح سواد سلامت عمومی، تقویت مشارکت و مسئولیت اجتماعی مردم در حفظ سلامت جامعه داریم.
 
استمرار رعایت راههای پیشگیری،  مهم‌ترین اصل در کنترل بیماری فرسایشی و مزمن کرونا است. 
 
استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون ( رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی) باعث کاهش سایر عفونتهای تنفسی از جمله انفلوانزا هم در فصل سرما خواهد شد .
 
مردم می توانند هر گونه موارد تخلف احتمالی از نظر مقررات  بهداشتی را به سامانه متمرکز  ۱۹۰ بهداشت کشور اطلاع دهند.
 
۲۰ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید