اخبار

کمیته دیده بانی سلامت استان کرمانشاه در سال 1400 برگزارشد

کمیته دیده بانی سلامت استان کرمانشاه در سال 1400 برگزارشد

 

کمیته دیده بانی سلامت استان کرمانشاه در سال 1400 سه شنبه یکم تیر ماه در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ریاست مهندس جواد مصطفایی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیری دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی و با حضور اعضاء تشکیل گردید.

در این نشست پس از ارائه مقدمه ای از اهداف جلسه توسط دکتر بیگلری، دکتر رضایی رییس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه ضمن مروری بر مصوبات جلسه قبل، اهداف کمیته و مطالباتی جهت طراحی مداخلات لازم برای تشکیل داشبورد سلامت استان مطرح نمودند.

سپس دکتر سعید سمیعی رییس اداره توسعه پایدار دبیرخانه کارگروه پس از ارائه آنالیز پاسخگویی سازمان ها در خصوص آمار درخواستی، توضیحاتی در خصوص 19 شاخص که در حال حاضر متولی مشخصی ندارند و تصمیم گیری در خصوص برون سپاری این شاخص ها بیان داشت.

در ادامه مهندس مصطفایی با اشاره به مشکلات موجود، دلیل ارائه برخی آمار متفاوت را مواردی مثل تقسیم بندی ها و مرزبندی های جغرافیایی مختلف شهرستانی جهت ارائه خدمات و اخذ داده های لازم از نظر سازمان ها دانست.

در این نشست مقرر گردید کلیه سازمانها آمار درخواستی را با درج ارقام خام و مشخص نمودن واحد هر شاخص ، تعیین دوره زمانی قابل احصاء و بروزرسانی ارسال نموده و از ارائه آمار درصدی و کلی خودداری نمایند.

با توجه به اینکه 168 شاخص ذیل کمیته دیده بانی سلامت استان دارای الگوی کشوری یکسان بوده و با عنایت به مشکلات موجود، مثل تقسیم بندی ها و مرزبندی های متفاوت شهرستانی جهت ارائه خدمات و اخذ داده های لازم از نظر سازمان ها، مقرر گردید پس از اخذ اطلاعات درخواستی از سازمانهای مربوطه، در حال حاضر با داده های موجود نسبت به تکمیل داشبورد سلامت استان اقدام نموده و در خصوص شاخص هایی که فعلا متولی مشخصی ندارند تصمیم گیری جهت برون سپاری انجام گیرد اقدام جایگزین صورت گیرد

با توجه به برنامه های آموزشی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور برای توانمند سازی اعضای محترم کمیته دیده بانی سلامت استان، مقرر گردید پیگیری لازم با زمانبندی مشخص جهت اجرای آموزش های لازم بعمل آمده و در صورت لزوم هماهنگی با مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت برگزاری کارگا ههای مجوزدار در این راستا بعمل آید.

و در نهایت در جلسات دستور کار جلسه مشخص باشد که منتج به خروجی مناسب گردد.

 

۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید