اخبار

نشست شورای پیام گزاران سلامت استان کرمانشاه برگزار شد​

نشست شورای پیام گزاران سلامت استان کرمانشاه برگزار شد​

        

                                                                                                               

     نشست شورای پیام گزاران سلامت استان کرمانشاه به منظور جلب مشارکت و همکاری بین بخشی از پیام گزاران ادارات و سازمانهای مربوطه توسط کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی

 کرمانشاه با حضور پیام گذاران سلامت استان در روز پنج شنبه هشتم مهر ماه ۱۴۰۰ در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد.

استقرار سند روان با الگوی همت ،سامان، سند پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و طرح کشوری ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی و سند سلامت سالمندان  از دستور کارهای این نشست بود.


مهندس نجفی مهر مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و رییس شورای پیام گزاران سلامت استان  طرح مباحث مطروحه در جلسه با مشورت ادارات و سازمان ها را بررسی نمودند.


در ادامه دکترسعید سمیعی رییس اداره توسعه پایدار سلامت طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی هدف سیب زمینی و پیاز و طرح آن در کمیته های مرتبط را عنوان نمودند.


در این نشست همچنین موضوع عوارض داروهای نیروزا توسط دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی و اداره ورزش و جوانان مطرح شد.


الگوی سامان سلامت روان، استقرار سند سلامت روان، سند غیر واگیر ،اجباری نمودن کارت واکسیناسیون دانش آموزان و آموزگاران همچنین برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت جهت پیام گزاران سطح استان از دیگر

موضوعات و پیشنهادات مطرح شده در جلسه بود.

با توجه به اهمیت سلامت و نقش موثر پیام گزاران سلامت دستگاه های اجرایی استان در انتقال مطالب و آموزش های سلامت محور و ارتقاء سطح سلامت عمومی، مقرر گردید پیام گزاران سلامت، موارد

مطروح در جلسات را به نحو مقتضی در سازمان های مربوطه آموزش داده و گزارش برنامه های آموزشی مربوطه را به ریاست و دبیرخانه شورا ارسال نمایند.

همچنین با توجه به نقش ارزنده صدا و سیما در ارائه آموزشهای لازم و اجتماعی نمودن سلامت مقرر گردید صدا و سیمای استان اقدام و هماهنگی لازم جهت تولید برنامه های آموزشی سلامت محور و عامه پسند با

استفاده از اساتید و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های ذیربط به عمل آورد.

با توجه به اهمیت و نقش ارزنده پیام گزاران سلامت دستگاه های اجرایی استان در پیگیری و اجرای اهداف سلامت محور و ارتقاء سطح سلامت جامعه مقرر گردید همکاری و تعامل لازم از طریق سازمان های مربوطه

با پیام گزاران معمول گردد.

 در راستای استقرار سند ملی بیماریهای غیر واگیر و برنامه های پیشگیر هدف، مقرر گردید سند مذکور به عنوان اولویت تامین سلامت مردم به کلیه سازمانها و ادارات دولتی و غیر دولتی استان و فرمانداران  شهرستان های تابعه ابلاغ گردد.

مقرر شد استانداری به منظور بهبود مشارکت در زمینه شناسایی سالمندان پرخطر و افزایش دسترسی آنها به خدمات بهداشتی، درمانی، توانبخشی و حمایتی با ادارات و نهادهای مرتبط (بهزیستی، کمیته امداد، خیرین و ...) مکاتبه نماید.

سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونت های مرتبط دانشگاه علوم پزشکی به منظور بهبود مشارکت در زمینه شناسایی سالمندان پرخطر و افزایش دسترسی آنها به خدمات بهداشتی، درمانی،

توانبخشی و حمایتی، طی  هماهنگی با سازمان های تابعه در شهرستان ها به منظور بهبود مشارکت در برنامه با شبکه های بهداشت و درمان ،همکاری درخصوص شناسایی و پیگیری سالمندان پرخطر، اولویت بندی

خدمات مورد نیاز سالمندان پرخطر، تامین و ارائه خدمات مورد نیاز  اقدام لازم را به عمل آورده و نتیجه اقدامات انجام شده را به دبیرخانه شورا اعلام نمایند.

همچنین استانداری پیگیری لازم از طریق سازمان های مردم نهاد و خیرین به منظور بهبود مشارکت در زمینه شناسایی سالمندان پرخطر و افزایش دسترسی آنها به خدمات بهداشتی، درمانی، توانبخشی بهبود مشارکت در خصوص تامین و ارائه خدمات مورد نیاز سالمندان پرخطر را به عمل آورد.

مقرر گردید آموزش و پرورش استان با استفاده از محتواهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، از زیر ساخت سامانه شاد بستر ارائه مطالب آموزشی در خصوص مسایل سلامت محور(بیماریهای غیرواگیر،سلامت روان و ...)

فراهم آورد و در راستای ارزیابی و غربالگری سلامت کارکنان و استقرار برنامه سند بیماری های غیر واگیر در استان هماهنگی لازم با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی طی ماه های آتی صورت گیرد.

      


۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید