اخبار

امیکرون سرماخوردگی نیست و لازم است آن را جدی بگیریم

امیکرون سرماخوردگی نیست و لازم است آن را جدی بگیریم

    دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب در خصوص بیماری کرونا گفت همانطور قبلا هم یادآوری کردیم  مردم و مسئولین در شرایط کرونا باید به طور متقابل با یکدیگر همکاری نمایند و موازین بهداشتی را همه جانبه رعایت کنند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه تاکید کرد امیکرون سرماخوردگی نیست و لازم است آن را جدی بگیریم.

دکتر بیگلری گفت مردم از اینکه برخی از افراد موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند واقعاً گله‌مند هستند.

 وی در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت حضوری گفت ما تابع دستورات ستاد کشوری ملی و استانی کرونا هستیم اما از نظر کارشناسی و علمی کسانی هستندکه هنوز واکسینه نشده اند و ما هنوز به درصد مطلوبی از واکسیناسیون نرسیده‌ایم لذا نباید در اواخر سال تصمیمات شتابزده گرفته شود.

 رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه گفت ما در دبیرخانه کارگروه سلامت ساز و کاری به نام خانه مشارکت مردم در سلامت داریم که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی است و نخبگان و برخی بزرگان مردم به ما اعلام کردند که تصمیماتی مانند بازگشایی دانشگاهها و حضوری شدن کلاسها در این موقع از سال خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی در خصوص کسانی که  که مبتلا به امیکرون شده و بهبود یافته اند گفت اینکه تا چه مدت این افراد می‌توانند احتمال انتقال سرایت بیماری را داشته باشند بستگی به ژنتیک فرد، سابقه واکسیناسیون قبلی و میزان نوع ابتلا به صورت ضعیف ، متوسط یا شدید دارد و معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه هم ایمنی نسبی می دهد که البته این قطعی نیست چرا که ممکن است ویروس جهش دیگری پیدا کند.

وی در خصوص اینکه تا چه زمانی مهمان ویروس کرونا خواهیم بود گفت تا زمانی که تمام دنیا به یک سطح قابل قبول از واکسیناسیون نرسیده باشند و ویروس جهش جدیدی پیدا کند نمی‌شود پیش‌بینی کرد تا کی ادامه دارد هر چقدر سطح واکسیناسیون عموم جامعه به ویژه در کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال بالاتر برود امیدواری بیشتر می شود.

 دکتر بیگلری افزود یکی از نگرانی‌های ما در اسفندماه رفت و آمدها به دلایل مختلف و حضور در مراسمات است به نظر می رسد تا آخر سال باید احتیاط را رعایت کنیم تا فروردین ماه مطلوبی داشته باشیم.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه  افزود سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده فعلا سه نوبت واکسن برای کشورها قابل قبول است و بنابر شرایط افراد همچنان باید از ماسک استفاده کنند و موازین بهداشتی کماکان رعایت شود .

پیشنهاد ما این است تا زمانی که ویروس کرونا در چرخش است حضور در تجمعات و اماکن شلوغ بسیار خطرناک است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه افزود لازم است  همچنان از ماسک را استفاده نماییم و واکسیناسیون را سه نوبت تکمیل کنیم  چرا که تنها سلاح دفاعی ما در کنار پروتکل‌های بهداشتی واکسیناسیون سه نوبتی برای بزرگسالان و  برای کودکان دو نوبت می باشد.

دکتر بیگلری با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که واکسیناسیون تایید شده برای کودکان بالای ۵ سال بدون خطر است گفت سایر مطالب غیر علمی و تایید نشده در خصوص عدم استفاده کودکان از واکسن غیر موثق می باشد.

 وی در خاتمه افزود رسانه ملی ، سایت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی منبع اخبار و اطلاعات موثق در زمینه بیماری کرونا هستند.

 

 

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید