اخبار

با سهل انگاری شیرینی روزهای پایانی سال راتلخ نکنیم

با سهل انگاری شیرینی روزهای پایانی سال راتلخ نکنیم
درروزهای پایانی سال است که سختی های پایان یک سال وآغاز روشنی سال جدید را جشن می گیریم مبادا با آتش سوزی آن را به تلخی تبدیل کنیم.

 

     به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمانشاه ، رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: رعایت سلامت روانی از رسالت های اجتماعی و فرهنگی است که نادیده گرفته می شود.
دکتر حسین بیگلری بیان کرد: در هفته آخر اسفندماه با چند مخاطره برای سلامت مردم مواجه هستیم چهارشنبه سوری جمعه آخر سال و تجمع و ازدحام که هر کدام به نوعی سلامت افراد جامعه را تهدید می کنند.
وی افزود: اگر مراسم شادی است باید به درستی ‌انجام شود که سلامت خود و دیگران را به خطر نیانداریم.
وی گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد با پرتاب کردن مواد اتش زا و ترقه به سمت دیگران و یا ماشین ها حوادثی به وجود می اورند که تا پایان عمر همراه آنهاخواهد ماندکه با رسالت اجتماعی در تضاد است.
دکتر بیگلری گفت: برخی افراد با سهل انگاری در استفاده از مواد آتش زا دچار آسیب های پوستی و بینایی می شوند کودکان و سالمندان بیشترین گروه های آسیب پذیر هستند.
وی گفت: توصیه ما به والدین این است که در این روزها مراقب کودکان و جوانان خود باشند برخی از کودکان مواد آتش زا در کیف در منزل نگهداری می کنند که حوادث جبران ناپذیری به دنبال دارد.
دکتربیگلری گفت: در این روزها کودکان سالمندان بیماران قلبی و زنان باردار باید از ترددهای غیر ضروری خود داری کنید.
وی افزود: از دیگر مخاطرات این روزها پنج شنبه آخر سال است که نگرانی مارا برای بروز کرونا بیشتر می کند در تجمع ها و ازدحام های این روزها به دلیل کمرنگ شدن موج کرونا مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری و‌ماسک زدن سهل انگاری می کنند.
وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که با این ازدحام در مراکز سر بسته در معرض موج دیگری از کرونا در فروردین ماه قرار نگیریم.
وی گفت: از شهروندان می خواهیم که هم‌چنان رعایت دستورهای بهداشتی را با جدیت انجام دهند همچنان راه جلوگیری از بروز موج کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی تزریق واکسن است.


۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید