اخبار

نشست بررسی تاسیس و راه اندازی پالایشگاه پلاسمای خون در استان کرمانشاه برگزار شد

نشست بررسی تاسیس و راه اندازی پالایشگاه پلاسمای خون در استان کرمانشاه برگزار شد

 

 اولین نشست هم اندیشی و هم فکری دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مجمع خیرین سلامت استان با حضور جمعی از خیرین نیک اندیش استان در دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی پانزدهم فروردین ماه برگزار شد. در جلسه مذکور پیشنهاد بررسی ،تاسیس و راه اندازی پالایشگاه پلاسمای خون با همت و پیگیری خیر محترم آقای دکتر مظفر کماندار و جمعی از پیشکسوتان خیر استان ارائه گردید.

در این نشست آقای سید اردشیر شهبازی رییس مجمع خیرین سلامت استان ضمن قدردانی از تعامل و همکاری های مستمر دبیرخانه کارگروه  سلامت و امنیت غذایی در جهت نیل به اهداف خیرین از پیگیری ، ارائه و اخذ مصوبات خیرین در کارگروه سلامت وامنیت غذایی استانداری تشکر کرد. در ادامه خانم دکتر گیتی آزادی ازخیرین سلامت استان گفت در تلاشیم معضلات زیر ساختی را حل کنیم و سعی می کنیم پتانسیل علمی و مالی را به سوی ارتقاء زیر ساخت های توسعه پایدار در کرمانشاه هدایت کنیم. در ادامه دکتر رامین رضایی رییس اداره تامین وارتقای سلامت به بیان علمی پروسه اهدای خون و یلاسما  اشاره نمودند.

در ادامه دکتر مظفرکماندار از خیرین سلامت استان افزود که در این جلسه گرد آمده ایم تا کرمانشاه زادگاه تاریخ ایران زمین را به جهان معرفی کنیم، وی همچنین به ضرورت ایجاد شهرک صنعتی تخصصی سلامت در استان اشاره داشتند.ایشان گفت ما برای 20 تا 30 سال آینده با چالشهای جدی در حوزه های آب و غذا ، سلامت و دارو و کهنسال شدن جامعه تغییرات الگو و سبک زندگی و افزایش سهم رسانه های اجتماعی و مداخلات سایبری و پیشرفت علوم وتحقیقات در حوزه IT  بهره برداری از انرژی های سبز  مواجه خواهیم بود. بدیهی است استفاده بهینه از منابع مالی موجود و شیفت آن به سوی تامین منابع پایدار سلامت از اهم مسایل مورد توجه خواهد بود. و پس از این مقدمه به ارائه پاورپونت پیشنهادی در خصوص طراحی سازه و راه اندازی پالایشگاه پلاسمای خون در استان پرداختند.در خاتمه دکتر صالحی فر مدیر کل اسبق انتقال خون استان  شرحی بر توجیه موضوع از نظر اقتصاد سلامت و توسعه پایدار ارائه نمودند و آمادگی خود برای ارائه همکاری و همفکری های آتی را بیان کردند.

 

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید