اخبار

کارگاه آموزشی یکروزه بیماریهای عفونی نوپدید و بازپدید در مدارس ویژه مراقبین سلامت برگزار شد

کارگاه آموزشی یکروزه بیماریهای عفونی نوپدید و بازپدید در مدارس ویژه مراقبین سلامت برگزار شد

 

    کارگاه آموزشی یکروزه بیماریهای عفونی نوپدید و بازپدید در مدارس ویژه مراقبین سلامت با همکاری اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی درسالن پژوهش سرای دانش آموزی نوزدهم مرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید.

 در این نشست دکتر رامین رضایی رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت بیماری های آبله میمونی ، تب کریمه کنگو و سرخک در سلامت عمومی جایگاه مهمی دارد و برخی بیماریها مانند آبله انسانی در حد ناپدید با آن  مواجه هستیم ، اما بیماری های رایجی مانند اچ آی وی  رایج هست و عموم جامعه آشنایی بیشتری با آن دارند.  

وی در ادامه افزود تب کریمه کنگو، تب کیو ، وسایرتب های خونریزی دهنده ، جنون گاوی ، بیماری وبا ، سیاه‌ زخم و تب زرد بیماری نوپدید و بازپدید می باشند.

دکتر رامین رضایی گفت امروزه خوشبختانه بیماری هپاتیت ب  با واکسیناسیون کنترل شده است.

رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت کارگروه افزود تامین منابع غذایی تقریباً جهانی شده است و حفظ سلامت در زنجیره غذایی مشکلات خاص خود را به همراه دارد و  کماکان مهاجرت ، جنگ ، فقر ، جهل و آسیب های محیط زیست می توانند بیماریها را شعله ‌ور کند .

 همچنین تغییرات در اکوسیستم و تخریب جنگل ها بر بروز بیماری ها تاثیر گذار است .

وی در خاتمه گفت خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در خصوص پیشگیری از بیماریها انجام می شود اما همواره بهترین واکسن آموزش است.


۲۲ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید