اخبار

اولین نشست اندیشگاه سلامت استان در سال جاری توسط کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه برگزار شد

اولین نشست اندیشگاه سلامت استان در سال جاری توسط کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه برگزار شد

 

     در راستای عملیاتی نمودن برنامه های سند ملی تغذیه و امنیت غذایی کشور با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع فرهنگ سازی تغذیه و سبک زندگی سالم در جامعه با همراهی و تعامل کلیه ذینقشان همچنین استعمرار بهره مندی از ظرفیت اندیشه سلامت استان (اتاق فکر دانشگاه ) به عنوان فرصتی برای گفتگوی صاحب نظران درباره موضوعات چالش زا و اولویت ‌دار سلامت محور بر سر راه توسعه پایدار اولین نشست اندیشگاه سلامت استان در سال جاری روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور رئیس و اعضای اندیشگاه سلامت استان برگزار شد.

در این نشست پس از ارائه مقدمه و طرح موضوع دکتر رامین  رضایی رییس اداره تامین وارتقای سلامت گفت یکی از اجزای پنجگانه نظام سلامت بخش اندیشگاه سلامت بوده که اتاق فکر سیاستگذاری در موضوع سلامت می باشد .هدف از تشکیل نظام نامه مدیریت سلامت و استانی اولاً موضوعات اولویت دار در ارتباط با سلامت و امنیت غذایی است و ثانیا تلاش شود حمایت طلبی هایی درون و برون بخشی صورت گیرد.

در ادامه دکتر علی سروش به بیان تاثیر راه اندازی کلینیکی سبک زندگی و اصلاح تغذیه و فعالیت بدنی و کنترل بیماری های غیرواگیر پرداختند.

 

در این نشست پیشنهاد شد آموزش افراد منتخب به روش ( TOT ) در زمینه سبک زندگی سالم تغذیه سالم و ارتقای توسعه و ارتقای فعالیت های بدنی جهت تربیت مدیران کارآمد و زبده در کلینیک لایف استایل ( اصلاح سبک زندگی )برگزار گردد.

 همچنین  ایده های پیشنهادی در کار گروههای تخصصی مربوط با قابلیت اجرا ، شدنی بودن مطرح و مورد پیگیری قرار گیرد.

 

ضمنا پیشنهاد گردید از ظرفیت های تحقیقاتی مرکز توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت و سایر مراکز تحقیقاتی مرتبط در راستای پیشبرد برنامه های مرتبط با با فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم استفاده گردد .

 

پیشنهاد شد نظارت بر بهبود کیفیت تولید محصولات غذایی واحدهای صنعتی بر اساس استانداردهای علمی و تحقیقاتی با هدف کنترل وزن و چاقی ، کبد چرب و دیابت و از طریق کاهش درصد نمک ، کربوهیدرات، چربی و کالری پیگیری شود .

 

 

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید