اخبار

برگزاری سومین جلسه اندیشگاه سلامت در دبیر خانه کار گروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی

برگزاری سومین جلسه اندیشگاه سلامت در دبیر خانه کار گروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی

به  استناد اسناد بالادستی کشور در راستای عملیاتی نمودن برنامه های سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی و تغذیه و با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، همچنین استمرار بهره مندی از ظرفیت اندیشگاه سلامت استان )اتاق فکر دانشگاه) بعنوان فرصتی برای گفتگوی اندیشمندان و صاحبان ایده درباره موضوعات چالش زا و اولویت دار سلامت محور بر سر راه توسعه پایدار، موضوع فوق الذکر در دستور کار سومین اندیشگاه سلامت استان در سال جاری قرار گرفت.

دراین نشست که روز سه شنبه مورخ 1402/09/28باحضور رئیس واعضای اندیشگاه سلامت (اتاق فکر) استان و به منظورتقویت همکاری های بین بخشی و بهره مندی از ظرفیت علمی تخصصی صاحبنظران و اعضای هیأت علمی درون وبرون بخشی برگزار گردید.ابتدا دکتر رامین رضایی ضمن خیر مقدم به حضار شرحی بر نحوه تدوین و روند ابلاغ و نحوه اجرا و استقرار و همچنین تهیه برش استانی سند مذکور با توجه به حیطه های مختلف آن و ایضا سند پشتیبان جهت اجرای آن پرداختند.

در ادامه توضیحاتی در خصوص پویش ملی سلامت (بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا( و رتبه بالای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور در غربالگری و اجرای این طرح پرداختند.

همچنین موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس و بحث کیفیت نان و همچنین ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی و سلامت آب شرب نیز جهت ارائه نظرات و بارش افکار اعضا محترم مطرح گردید.

سپس آقای دکتر سعید سمیعی از دبیرخانه تخصصی سلامت و امنیت غذایی نیز توضیحات مبسوطی در خصوص حیطه ها و اهداف کمی وکیفی سند ملی دانش بنیان تغذیه و امنیت غذایی،گروهای سنی و دسته بندی ها و موانع، چالش ها، راهکارها و راهبردهای آن برای حضار ارائه نمود.در پایان هر یک از اعضاء به بیان نظرات، پیشنهادات و ایده ها در این زمینه پرداختند که پس از بحث و تبادل نظر و جمع بندی بارش افکار حضار، راهکارهای پیشنهای وقابل اجرا هریک از اعضا مصوب  گردید.

۲ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید